هزینه عصب‌ کشی دندان در مشهد + بهترین قیمت مشهد

درمان ریشه دندان؛ یکی از روش‌های ترمیمی در دندانپزشکی است که درد ناشی از آبسه یا عفونت را در دهان شما بهبود می بخشد. در کلینیک دندان پزشکی صدف؛ بهترین متخصص درمان ریشه دندان در مشهد آماده خدمت رسانی و کمک جهت تسکین دردهای ناشی از انواع آسیب به ریشه دندان است.

قیمت عصب کشی دندان در مشهد چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان در مشهد سال 1402 در کلینیک دندانپزشکی صدف از 1,000,000 تومان شروع و تا سقف 1,400,000 تومان بسته به برخی فاکتورها متغیر است. هزینه ترمیم بعد از عصب کشی نیز 1,380,000 هزار تومان می باشد.
در مجموع قیمت عصب کشی و پر کردن دندان با هم از 2,380,000 تا 2,780,000 تومان متغیر است.

حفظ و درمان ریشه‌ دندان شما ارزشمندتر از تعیین قیمت برای آن است؛ از همین رو خدمات عصب کشی دندان ارزان قیمت به هیچ‌وجه به افراد توصیه نمی‌شود. در اکثر مواقع این ارزانی قیمت؛ بدین معناست که دکتر متخصص درمان ریشه زمان کمتری را به عصب کشی دندان شما اختصاص می دهد که ممکن است بعدها به قیمت نابودی همان دندان تمام شود. از این رو کمی تفاوت در قیمت عصب کشی دندان مشهد بسته به یکسری عوامل در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی مختلف طبیعی است.

کم یا زیاد شدن هر یک از این عوامل در قیمت نهایی این شیوه درمانی تاثیرگذار خواهد بود. برخی از این عوامل عبارتند از:

1- میزان وسعت عفونت دندان (تعداد کانال های ریشه)

درمان ریشه دندان در مشهد بسته به میزان عفونت؛ ممکن است به یک یا دو جلسه نیاز داشته باشد. در واقع اگر شدت عفونت در ریشه گسترده باشد، کانال‌های بیشتری را درگیر کرده که درجه سختی بیشتری دارد. در چنین شرایطی شما به انجام عصب کشی دندان با مدت زمان بیشتر و کار بیشتر نیاز دارید. با این اوصاف می‌توان انتظار داشت که هزینه عصب کشی سه کاناله بیشتر از قیمت عصب کشی یک کاناله باشد.

2- نوع روکش انتخابی

برخی از افراد پس از عصب کشی دندان و برداشتن عفونت و پر کردن، دیگر روی دندان عصب کشی شده روکش قرار نمی‌دهند. همین عامل باعث می‌شود تا قیمت عصب کشی دندان در مشهد به مراتب پایین آید. در صورتی که افراد بخواهند برای استحکام بیشتر از روکش استفاده کنند، جنس استفاده شده در روکش عامل مهمی در تغییر هزینه‌های عصب کشی دندان است. به عبارت دیگر روکش ها، برای محافظت از دندان‌‌ها با آسیب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و هزینه عصب کشی دندان در مشهد با روکش، نسبت به قیمت عصب کشی بدون روکش بیشتر خواهد بود.

3- شماره دندان و انجام آن توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص

تعیین هزینه عصب کشی دندان در مشهد تا حد زیادی به اینکه کدام دندان شما آسیب دیده و پیچیدگی مشکل دارد، وابسته است. به عنوان مثال قیمت عصب کشی دندان شماره 6 و هزینه عصب کشی دندان شماره 7 که در انتهای دهان قرار می‌گیرند، سخت‌تر و طبیعتا تعرفه‌های آن بالاتر از درمان ریشه سایر دندان‌ها خواهد بود.
معمولا عصب کشی چنین دندان‌هایی را که امکان دسترسی به آن آسان نیست، متخصص درمان ریشه مشهد انجام می‌دهد که به تبع آن قیمت خدمات هم بالاتر می‌رود. اگر دندان‌های جلو شما نیاز به درمان داشته داشته باشد (همانند عصب کشی دندان نیش)، دندان پزشک عمومی هم می‌تواند این کار را انجام دهد که معمولا هزینه آن کمتر است.

💢توجه داشته باشید که علاوه بر موارد نامبرده شده فوق که جزء مهم‌ترین فاکتورها در تعیین نهایی قیمت عصب کشی دندان در مشهد به حساب می آیند؛ معیارهایی همچون میزان سـابقه و مهـارت دندانپزشـک، نوع بیـمه، موقعیـت مطـب یا کـلینیک دنـدانپزشکی، هزینه عکسبـرداری و اینکه عصب کشی برای دندان کودکان یا بزرگسالان انجام شود، همه و همه بر تعرفه نهایی و تعیین هزینه درمان ریشه مشهد تأثیرگذار خواهد بود.💢

درمان ریشه دندان چیست؟

از درمان ریشه دندان در مشهد (Root Canal Therapy) یا به اختصار RCT، در از بین بردن عفونت‌های دهان و دندان استفاده می‌شود. بسیاری از مشکلات دندانی می‌تواند باعث درد دندان و فک شما شود. اگر شما در عمق دندان‌های خود درد دارید، ممکن است به درمان ریشه دندان نیاز داشته باشید. این دردها ممکن است به فک، گلو، گوش و سر شما هم سرایت کند.

پالپ دندان شامل اعصاب و عروق است. به همین جهت حیات دندان شما به پالپ بستگی دارد. در واقع زمانی که عفونت و پوسیدگی به پالپ می‌رسد، متخصص درمان ریشه دندان در مشهد یا همان اندودانتیکس ترمیم ریشه را برای شما تجویز می‌کند.

انواع روش های درمان ریشه کدامند؟

روش های درمان ریشه دندان در مشهد از 3 طریق قابل انجام است. این مسئله بر عهده دندانپزشک شما است که تشخیص دهد چه شیوه‌ای برای دهان و دندان شما مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد. امروزه به لطف تکنولوژی، معالجه ریشه دندان به روش‌های مختلف انجام می‌شود. این شیوه‌ها عبارتند از:

  1. عصب کشی یا اندو (Endodontics)
  2. درمان مجدد ریشه یا ری اندو (Re Endo)
  3. جراحی ریشه دندان یا اپیکواکتومی (Apicectomy)

بسیاری از افراد درمان ریشه را با عصب کشی دندان یکی می‌دانند. فرق درمان ریشه دندان مشهد با عصب کشی در این است که عصب کشی؛ زیرمجموعه‌ای از شیوه‌ های درمان ریشه محسوب می‌شود نه خود آن. افراد صرفا به جهت متداول‌تر بودن عصب کشی نسبت به سایر روش‌ها، به اشتباه به جای درمان ریشه هم از آن استفاده می‌کنند

مراحل عصب کشی دندان عفونی

عصب کشی دندان در مشهد اغلب می‌تواند در یک یا دو یا چند ویزیت انجام شود و شامل مراحل زیر است:

  1. متخصص درمان ریشه ابتدا دندان را معاینه می‌کند و پس از عکسبرداری و مشخص شدن وضعیت دندان‌ها، در مرحله بعدی بی‌حسی موضعی را تجویز می‌کند.
  2. پس از تزریق بی‌حسی، دندانپزشک یک ورقه محافظ کوچک را روی دندان مدنظر قرار می‌دهد تا از سایر دندان‌ها جدا شود و در طول درمان تمیز و عاری از بزاق باقی بماند.
  3. دندانپزشک یک سوراخ در تاج دندان ایجاد می‌کند، سپس از ابزارهای بسیار کوچک برای تمیز کردن پالپ و کانال‌های ریشه و فرم‌دهی فضای پرکرده استفاده می‌کند.
  4. متخصص ریشه دندان در مشهد کانال‌های ریشه را با ماده‌ای به نام گوتاپرکا پر می‌کند.
  5. دندانپزشک یک ماده پرکننده موقت را در شکاف دندان قرار می‌دهد. قبل از ترمیم دندان، دندانپزشک پرکردگی موقت را برمی‌دارد و فرآیند عصب کشی را کامل می‌کند.
نوشته قبلی

کامپوزیت در مشهد + جدول قیمت 1402 و اقساط 5 ماهه

نوشته بعدی

قیمت بلیچینگ مشهد به روش های مختلف – بررسی مزایا، معایب و مراحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *